درس های ششم

درس های ششم

ابن وبلاگ درمورد درس های ششم است هم چنین می توانید در این وبلاگ سوالات مربوط به کتاب ها را پیدا کنیدو برای استراحت میان درس ها عکس هایی هم خواهیم داشت.
درس های ششم

درس های ششم

ابن وبلاگ درمورد درس های ششم است هم چنین می توانید در این وبلاگ سوالات مربوط به کتاب ها را پیدا کنیدو برای استراحت میان درس ها عکس هایی هم خواهیم داشت.

پرسش و پاسخ متن در دوم علوم تجربی((سرگذشت دفتر من))

1-در گذشته از چه روش هایی برای ثبت و نگهداری اطلاعات استفاده می کردند؟

1)نقاشی روی دیوار-2)نوشتن روی چوب-3)نوشتن روی چرم-4)نوشتن روی سنگ و ...

2-باگذشت زمان در کرهی زمین چه اتفاقی افتاد؟

با گذشت زمان جمعیت کره ی زمین افزایش پیدا کرد در نتیجه اطلاعات علمی و آثار فرهنگی و اجتماعی زیادی تولید شد.

3-درگذشته های دور برای ثبت و ذخیره ی اطلاعات از نوشتن روی سنگ-چوب درختان و نقاسی روی دیوار غارها و سنگ استفاده می کردندومزایا و معایب این روش ها را بنویسید.

مزایا:قطع شدن زیاد درختان برای تولید کاغذ-حفظ محیط زیست-ماندگاری زیاد که نشان دهنده ی سیر و تغییر و تحولات است.

معایب: پوسیدن و یا سوختن چوب ها و خرد شدن سنگ ها-غیر قابل انتقال بودن و جابه جایی مشکل آن ها -کم بودن فضا برای ثبت اطلاعات زیاد-مشکل بون و زمان بر بودن ثبت اطلاعات.

4-مواد طبیعی چیست؟مثال بزنید.

مواد طبیعی موادی هستند که در طبیعت یافت می شوند و تقریبا به همان شکل مورد استفاده قرار می گیرند.مثال: سنگ-چوب-چرم-شن-پوست-باد و هوا-نفت خام و...

5-مواد مصنوعی چیست؟مثال بزنید.

مواد مصنوعی موادی هستند که انسان ها آن ها را از مواد طبیعی می سازند این مواد به شکلی که الان وجود دارند در طبیعت یافت نمی شوندومثال:کاغذ-شیشه-پلاستیک-آلیاژ ها-آلمینیوم ها و ...

6-کاغذ چه زمانی کشف شد؟

در حدود700 سال پس از میلاد مسیح مسلمانان در سرزمینی به نام سمرقند(یکی از شهرهای ایران قدیم که امروز یکی از شهر های کشور ازبکستان است.)به دانش و ساخت کاغذ دست یافتند.

7-چگونه می توان چوب را به کاغذ تبدیل کرد؟

در کارخانه ها دستگاه هایی وجود دارد که می تواند چوب را به کاغذ تبدیل کندو

8-مراحل تولید کاغذ:

1-قطع کردن درختان -2-حمل الوار به کارخانه-3-کندن پوست درختان-4-تبدیل به چیپس چوب-5-تیدیل چیپس چوب به خمیر و حرارت دادن با مواد شیمیایی-6-حرارت دادن با بخار آب.

9-تبدیل خمیر به کاغذ:

1-مواد اضافی را از خمیر جدا کرده و خمیر را با سفید کننده سفید می کنند-2-با توجه به نوع کاغذ مواد مورد نیاز مختلفی را به آن اضافه می کنند(نشاسته و گچ)-3-آب خمیر را از آن جدا می کنند.

10-خشک کردن و برش کاغذ:

1-کاغذ را از لابه لای غلتک ها عبور می دهند تا آب آن به طور کامل جدا و خشک شود.-2-با اضافه کردن موادی مانند کائولین سطح کاغذ را نرم و براق می کنند.-3-لایه های کاغذ را از بین غلتک های فلزی با سطح کاملا صاف و صیقلی عبور می دهند تا سطح کاغذ کاملا صاف شود.-4-کاغذ را در اندازه های دل خواه برش می دهندو

11-خاصیت آب اکسیژنه چیست؟

سفید کننده و رنگ بر است-میکروب کش و ضد عفونی کننده است-در آب حل می شود-از بین برنده ی بو و طعم بد آب است.-سمیت آن نسبت به کلر پایین تر است.

12-در موقع استفاده از آب اکسیژنه چه نکاتی را باید رعیت کرد؟

از تماس آب اکسیژنه با پوست بپرهیزیم.-آب اکسیژنه را در جای تاریک نگهداری کنید.-در موقع استفاده از آب اکسیژنه باید از دستکش استفاده کنیم.-فاصله ی خود را با آب اکسیژنه رعایت کنیم.

13-آب ژاول چگونه ماده ای است؟

کلر و آب ژاول (سفید کننده)نیز مانند آب اکسیژنه زنگ بر و سفید کننده هستند.هیچ گاه از آب ژاول در فضای بسته استفاده نکنید.

14-برای تهیه ی کاغذ با ویژگی های مختلف چه باید کرد؟

با افزودن مواد شیمیایی مختلف به خمیر کاغذ به خمیر کاغذ می توان انواع مختلفی از کاغذ ها را تهیه کرد.

15-چه چیزی باعث متفاوت بودن مواد می شود؟

استفاده از مواد شیمیایی-استفاده از رنگ بعد از مرحله ی پنج

16-مراحل بازیافت کاغذ:

جداسازی کاغذ از سایر زباله ها -قرار دادن زباله های کاغذ در سطل های مخصوص-حمل زباله های کاغذ به کارخانه ی بازیافت-خرد کردن کاغذ های باطله-مخلوط کردن آب و کاغذ و خمیر کاغذ-خشک کردن و تولید کاغذ جدید.

17-بازیافت چیست؟

استفاده ی مجدد از مواد مصرف شده پس از ایجاد تغییرات در پس مانده ها و زباله ها را بازیافت می گویند.