درس های ششم

درس های ششم

ابن وبلاگ درمورد درس های ششم است هم چنین می توانید در این وبلاگ سوالات مربوط به کتاب ها را پیدا کنیدو برای استراحت میان درس ها عکس هایی هم خواهیم داشت.
درس های ششم

درس های ششم

ابن وبلاگ درمورد درس های ششم است هم چنین می توانید در این وبلاگ سوالات مربوط به کتاب ها را پیدا کنیدو برای استراحت میان درس ها عکس هایی هم خواهیم داشت.

مهارت های نوشتاری درس دوم((پنجره های شناخت))

1-مخالف(متضاد)کلمات زیر را بنویسید.                                       ظاهر،پسندیده،تفاوت،مفید

ظاهر:باطن               پسندیده:نا پسندیده                تفاوت:شباهت                      مفید:مضر

2_متن زیر را با یکی از حروف(از،به،در،با)کامل کنید.

چلچله خوش آواز با آبی آرام بلند به پرواز در آمد.به ابر،سلام کرد از کنار خورشید گذشت و به او لبخند زد از باد هم نوا شد به زمزمه ی آب گوش فرا داد و چهره ی زیبای خود را با آن مشاهده کرد.چلچله می دانست که چگونه از این همه زیبایی لذت ببرد.

3-کلماتی را که با هم ارتباط دارند در یک گروه قرار دهید.                              فکر-افکار-معلومات-تعلیم-تفکر-معلمان-متفکران-تعلیمات

الف)فکر-افکار-تفکر-متفکران                                                                ب)معلومات-تعلیم-معلمان-تعلیمات

4-پنج واژه ی مهم املایی از درس پیدا کنید و معنا ی آن را بنویسید.

به عهده ی دانش آموز

5-از متن درس کلماتی را که یکی از شکل های ((ع-ق))دارند پیدا کنید و بنویسید.

به عهده ی دانش آموز

6-در عبارت زیر غلط های املایی را پیدا کنید و شکل درست آن ها را بنویسید.

((ناگهان معلم از جای بر خواست و گفت:خیلی آلی بود تا اینجا بسیار جالب بود چون شما با تفکر درباره ی چهر واژه به اندیشه های تازه ای دست یافته اید اما بگزارید گروه ((عمل)) هم نظرات خودشان را بیان کنند)).

برخواست:برخاست                               آلی:عالی                                  بگزارید:بگذارید

7-با کلمه ها و ترکیب های زیر جمله بسازید.

خالق:خداوند خالق همه ی نعمت ها است.                                                                                   کبوتر ها:کبوتر ها در فصل زمستان کوچ می کنند.

هنگام سحر:پدرم هنگام سحرسر کار می رود.                                                                              پنجره:جلوی پنجره خانه ی ما در خت کاج وجود دارد.

8-اگر می توانستید با کوه ها درختان و رود ها صحبت کنید چه چیز هایی به آن ها می گفتید گفت و گوی خود با آن ها را در چند سطر بنویسید.

به کوه ها می گفتم شما چقدر بلند و استوار هستید و شما درختان اکسیژن تازه تولید می کنید و رودها شما بسیار زلال و تمیز هستید که انسان از نگاه کردن به آن ها لذت می برد.هیچ گاه درختان را قطع نکنیم تا همه جا سر سبز و خرم باشد.ما هم مانند درختان که شاخه هایشان به سوی خداونو است خداون بزرک و کریم را دعا می کنیم.

9-تصویر زیر را در یک بند توصیف کنید.

این دشت بسیار بزرگ است که در خود درختان  کوه ها رودخانه ها و گیاهان و گل های زیبایی قرار داده است.درختان این دشت دارای میوه های خوشمزه و خوش رنگ و بو است.در رود خانه هایش ماهی های گوناگون وزیبا زندگی می کند و کوه هایش بسیار بلند است.درختان کاج خانه ی پرندگان زیبا در دشت است.

10-به جای واژگان مشخص شده واژه های دیگری قرار دهید و جمله را باز نویسی کنید.

الف)هیچ چیز نمی تواند اثر محبت را از بین ببرد.                   هیچ چیز نمی تواند جای مهربانی را از بین ببرد.

ب)بپرسیم و از پرسیدن نهراسیم.                                                سوال کنیم و از پرسیدن نترسیم.

11-اکنون در باره ی موضوعی که بیشتر از هر چیز دیگری به آن می اندیشید یک بند ینویسید.

به عهده ی دانش آموز

12-ضرب المثل((از تو حرکت از خدا برکت)) را در یک بند توضیح دهید.

یعنی ما باید تلاش و کوشش کنیم تا خداوند به ما کمک کند چون ما اگر تلاش و کوشش کنیم خداوند روزی ما را می دهد.

12-هر چه از محتوای درس های این فصل فهمیده اید در یک بند بنویسید.

در این فصل ما دو درس خواندیم که درس اول درمورد شناخت خداوند و شناخت خلق و خلقت است.درس دوم چهار واژه بود که هر کدام از آن  واژه ها چیز های مختلفی را به می آموزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.